توافقنامه استفاده از سرویس‌های ابری حسابیکس


این توافقنامه مابین از یک طرف و مشتری سامانه ابری حسابیکس از طرف دیگر می باشد.

  1. در زمان تکمیل فرم ثبت نام در سایت، مشتری با علامت زدن گزینه "من شرایط استفاده و سیاست حفظ حریم خصوصی را خوانده و با آن موافقم" ، می پذیرد که مفاد این توافقنامه را بصورت کامل مطالعه کرده و تمام موارد آن مورد قبول او می باشد. چنانچه مشتری گزینه مذکور را علامت نزند، به هیچ عنوان اجازه ثبت نام و استفاده از خدمات ابری وب سایت را نخواهد داشت. بنابراین استفاده از خدمات سرویس ابری وب سایت به منزله پذیرش مفاد این توافقنامه می باشد.
  2. اشخاص حقیقی یا حقوقی که مشتری به نمایندگی از آنها فرم های عضویت در سامانه ابری حسابیکس را تکمیل کرده، نیز شرایط و توافقات استفاده از سیستم و همچنین سیاست های حفظ حریم خصوصی را قبول دارند و پذیرفته اند، و فرض می شود که مشتری از طرف آنها مجاز بوده و یا اختیار داشته که این توافق را انجام دهد. به این معنا که حسابیکس در خصوص مشکلات احتمالی بعدی در این خصوص، هیچگونه مسئولیتی نداشته و صاحب ایمیل ثبت شده در سرورهای حسابیکس و مشخصات سازنده حساب کاربری، تعیین کننده وضعیت آن خواهد بود.
  3. مشتری، کاربران و نمایندگان مشتری، مسئول حفاظت از امنیت حساب کاربری خود می باشند. این افراد موظفند که کلمه عبوری را انتخاب کنند که امنیت لازم را دارا بوده و قابل حدس زدن توسط سایرین نباشد. همچنین کاربران موظف هستند تا در مقاطع زمانی مناسب نسبت به تغییر کلمه عبور خود اقدام کنند. علاوه بر آن، در صورتی که احساس می کنند کلمه عبور آنها در دسترس سایرین قرار گرفته، بایستی بلافاصله نسبت به تغییر آن اقدام نمایند، در غیر این صورت کلیه عواقب ناشی از این سهل انگاری، بر عهده کاربران خواهد بود و حسابیکس مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.
  4. چنانچه به هر دلیلی امکان دسترسی به ایمیل و شماره تلفن ثبت شده نباشد، حسابیکس تحت هیچ شرایطی رمز را تغییر نداده و برای شخص سوم ارسال نمی کند. بنابراین اگر رمز عبور مفقود گردید، فقط از طریق دسترسی به ایمیل یا شماره تلفن ثبت شده امکان بازیابی رمز وجود دارد و درصورت عدم دسترسی به ایمیل و شماره تلفن ثبت شده، حسابیکس تحت هیچ شرایطی رمز را تغییر نداده و ارسال نمی کند.
  5. حسابیکس هیچ مسئولیتی در قبال لو رفتن اطلاعات مشتری در صورتی که منشا آن کوتاهی مشتری در حفظ امنیت حساب کاربری خود باشد، نخواهد داشت. مسئول تشخیص این امر مدیر سیستم حسابیکس می باشد. مدیر سیستم با مراجعه به لاگها و گزارش های امنیتی موجود در پنل خود، امکان بررسی و تشخیص این امر را خواهد داشت.
  6. حسابیکس تعهد می کند که بالاترین ضریب اطمینان را برای دسترسی به سرویس های ابری خود فراهم سازد. در مواردی که نیاز به قطع خدمت رسانی می باشد، شرکت متعهد می شود که موضوع را حداقل ۱۲ ساعت قبل به اطلاع مشتری برساند.
  7. حسابیکس هیچ مسئولیتی در قبال لو رفتن اطلاعات مشتری در صورتی که منشا آن حملات هکری باشد، نخواهد داشت. البته حسابیکس آخرین پروتکل ها و به روز ترین شیوه های امنیتی را برای پیشگیری از وقوع موارد فوق به کار می بندد.
  8. حسابیکس تعهد می دهد از هر زمان که نتواند به فعالیت خود ادامه دهد، به مدت دو سال سرورهای خود را روشن نگه دارد و مشتریان امکان دسترسی به اطلاعات خود را خواهند داشت.
  9. کسب و کارهای آزمایشی، چنانچه پس از گذشت ۳۰ روز از تاریخ انقضای آنها شارژ و تمدید نگردند، بصورت خودکار از سیستم حذف می شوند.
  10. ارائه خدمات پشتیبانی به وسیله ایمیل و تماس تلفنی رایگان بوده و هزینه ای بابت آن دریافت نمی شود. حسابیکس هیچگونه تعهدی نسبت به ارائه خدمات پشتیبانی به صورت حضوری نخواهد داشت. پشتیبانی شامل پاسخگویی به سؤالات و رفع مشکلات احتمالی است که در حین استفاده از سیستم برای کاربران بوجود می آید. اضافه کردن ویژگی های جدید به نرم افزار و آموزش کاربران، مشمول خدمات پشتیبانی قرار نمی گیرند.
  11. حساب کاربری به منظور انجام فرآیندهای وابسته به موضوع نرم افزار وب سایت، در اختیار مشتری، نمایندگان و کاربران قرار داده شده است. هرگونه تلاش برای هک کردن سیستم و نیز تلاش به هر نحوی در جهت ایجاد خدشه در امنیت و کارکرد خدمت و یا سایر جنبه های خدمات مرتبط با آن، پیگرد قانونی داشته، منجر به حذف حساب کاربری شده و هیچ گونه وجهی به مشتری مسترد نخواهد شد و امکان پیگیری های قضایی برای تامین حقوق تضییع شده برای حسابیکس فراهم می باشد. مسئول تشخیص این موضوع، مدیر سیستم سامانه حسابیکس می باشد.
  12. حسابیکس از طریق آدرس ایمیل درج شده در حساب کاربری مشتری، نماینده یا کاربر، با این افراد ارتباط برقرار می کند. کلیه اطلاعیه ها و اعلانات از طریق این آدرس ایمیل به افراد اعلام خواهد شد، اشخاص فوق الذکر موظف هستند در هنگام ثبت نام، آدرس ایمیل معتبر را وارد کنند و در صورت نیاز با خارج کردن آدرس ایمیل وب سایت از پوشه هرزنامه (Spam) امکان ایجاد ارتباط را میسر سازند. ایمیل های حسابیکس از دامنه hesabix.ir ارسال می شوند. همچنین تغییرات در این توافقنامه از طریق ایمیل به مشتری اطلاع رسانی می شود.
  13. مشتری باید تمامی قوانین جمهوری اسلامی ایران خصوصا "قانون تجارت الکترونیکی"، "قانون جرائم رایانه ای" و "قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری، "قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم افزار های رایانه ای و لایسنس پروانه همگانی گنو ویرایش سوم" را رعایت نماید و هرگونه مسئولیت ناشی از عدم رعایت این قوانین توسط صاحب حساب و یا سایر كاربران وی به عهده مشتری است و حسابیکس هیچ مسئولیتی در این مورد نخواهد داشت.
  14. در صورت فسخ/خاتمه/لغو این توافقنامه حق دسترسی و استفاده از اطلاعات مشتری برای وی فورا متوقف می شود و ضمن نگهداری اطلاعات مشتری تا ۶۰ روز پس از فسخ، بنا به درخواست و بدون دریافت هزینه جدید در اختیار مشتری قرار می گیرد، پس از گذشت ۶۰ روز اطلاعات مشتری حذف شده و به هیچ عنوان قابل بازگشت نمی باشد.
  15. نام تجاری حسابیکس ، علامت تجاری، سایت حسابیکس ، خدمات، هرگونه متن و تصویر و ویژگی های ظاهری و محتوایی وب سایت و سایر رسانه ها، منحصر به تیم توسعه حسابیکس بوده و کلیه حقوق مادی و معنوی آن متعلق به حسابیکس می باشد.سورس کدهایی که طبق توافق نامه گنو ویرایش سوم منتشر شده اند از این ماده مستثنی می باشند.
  16. هرگونه سوء استفاده از نام یا علامت تجاری حسابیکس،وبسایت اینترنتی حسابیکس ، مکاتبه از طرف حسابیکس و یا استفاده از نام ها و یا علائم تصویری مشابه که تشخیص و تمییز آن از حسابیکس برای کاربر عادی ممکن نبوده، موجب گمراهی آنان شود ممنوع بوده از طریق طرح دعوای حقوقی در مراجع قانونی ذیصلاح شامل مراجع رسیدگی به جرائم رایانه ای، مراجع رسیدگی به جرائم مالکیت فکری و... در داخل و یا خارج از کشور و نیز اطلاع‌رسانی به سرویس دهندگان و سرویس گیرندگان اینترنتی قابل پیگرد خواهد بود.
  17. در صورت احراز هرگونه اقدامی از سوی کاربر که منجر به ورود خسارت به شهرت، اعتبار و دارایی‌های حسابیکس شود حسابیکس این حق را برای خود محفوظ می‌داند که قرارداد با کاربر را فسخ نموده، حساب کاربر را مسدود کند و در صورت نیاز، علیه شخص اقدام قانونی لازم را انجام دهد. در این صورت کلیه خسارات و مطالبات قانونی در مراجع دارای صلاحیت پیگیری خواهد شد.
  18. در راستای حمایت از حقوق و مالكیت های مادی و معنوی، انجام فعالیت های زیر برای مشتری مجاز نیست و حسابیکس اجازه دارد تا به منظور تامین امنیت سایر کاربران، بلافاصله و بدون اطلاع و اخطار قبلی حساب کاربری مشتری را مسدود کرده و کلیه اطلاعات مشتری را بایگانی کند و دسترسی مشتری به سامانه را قطع کند. مسئول تشخیص این امر مدیر سیستم حسابیکس می باشد. همچنین در این صورت هیچ وجهی به مشتری مسترد نخواهد شد:
    • انتقال هرنوع كرم نرم افزاری یا ویروس یا هر كد نرم‌افزاری مخرب در زمان استفاده از وب سایت.
    • هر گونه هك كردن نرم افزار و یا وب سایت.
    • هرگونه فعالیت مخالف قوانین جمهوری اسلامی ایران.
  19. تمامی اطلاعاتی كه توسط كاربران مشتری در حین استفاده از خدمت در وب سایت ثبت می شود متعلق به همان مشتری بوده و حسابیکس هیچگونه مالکیتی نسبت به این اطلاعات ندارد. مشتری به تنهایی مسئول دقت، کیفیت، یکپارچگی، قانونی بودن، قابل اتکا بودن، مناسب بودن و استفاده مناسب از داده های خود می باشد و حسابیکس هیچگونه مسئولیتی در قبال حذف، تصحیح، صدمه دیدن، خرابی و یا مشکل در ذخیره شدن درست داده های سمت مشتری ندارد.
  20. داده‌هایی که هنگام ثبت نام مستقیماً از کاربر متقاضی أخذ می‌شود، شامل مشخصات فردی (نام و نام خانوادگی)، پست الکترونیک و شماره تلفن همراه، صرفاً در جهت احراز هویت کاربر و امکان برخورداری از خدمات استفاده قرار می‌گیرد. شرکت متعهد می‌گردد داده‌های مذکور را صرفا در محدوده ارائه خدمات مذکور مورد استفاده قرار دهد. شرکت متعهد می‌گردد، داده‌ها و اطلاعات کاربران متقاضی را به اشخاص ثالث اعم از حقیقی و یا حقوقی با مقاصد تجاری و غیرتجاری خارج از حیطه خدمات فوق‌الذکر، بدون کسب رضایت صاحبان آن افشا ننماید. حسابیکس به حفظ اسرار تجاری، حقوق مالكیت فکری و نیز اطلاعات شخصی و خصوصی مشتریان خود که اطلاعات آن در وبسایت و برنامه حسابیکس بارگذاری و ثبت شده متعهد و ملتزم بوده و به صورت پیشگیرانه کلیه اقدامات مورد نیاز جهت حفاظت از محرمانگی این اطلاعات و جلوگیری از افشای آنها را انجام می دهد.
    تبصره- اطلاعات فوق محرمانه می باشد و در اختیار هیچ شخصیت حقیقی و یا حقوقی ثالثی قرار نمیگیرد، مگر به دستور مراجع ذیصلاح قضایی.
  21. اطلاعات مذکور در بند قبل حتی پس از انحلال این قرارداد و حساب کاربری مربوطه، به طور دائم محرمانه تلقی می گردد.
  22. در صورت وجود مشكل در صورتحساب، مشتری می تواند تا ۳۰ روز از طریق ایمیل (info@hesabix.ir) یا با نامه رسمی مراتب را برای رسیدگی اعلام كند.
  23. حسابیکس هیچ مسئولیتی در قبال ضرر و زیان های غیر مستقیم یا مستقیم مشتری درباره سود، شهرت، اطلاعات و دیگر زیان هایی که صرفا در نتیجه مطلق استفاده از خدمات وب سایت می شود را ندارد.
  24. برای بستن حساب لازم است مشتری درخواست مربوطه را از طریق ایمیل به آدرس info@hesabix.ir اعلام کند.
  25. پس از بستن یا قطع حساب به درخواست مشتری، تمامی محتوا و اطلاعات مشتری پس از ۶۰ روز حذف می شود. این اطلاعات پس از این مرحله قابل بازگشت نیست.
  26. در صورت عدم رعایت تمام و یا بخشی از شرایط این توافق نامه از طرف مشتری و یا در صورتی که محرز شود مشتری هویت یا اطلاعات تماس خود را ناصحیح اعلام نموده یا تغییر هرکدام از آنها را به حسابیکس اطلاع نداده است، حسابیکس حق فسخ این قرارداد و مسدود نمودن حساب مشتری بدون اعلام قبلی را داراست. در این حالت هیچ گونه وجهی به مشتری مسترد نخواهد شد.
  27. حسابیکس نسبت به مشكلاتی كه برای ارائه سرویس به علت وجود مشكل در اینترنت و یا دیگر بسترهای ارتباطی الكترونیك بوجود می آید، مسئولیتی ندارد.
  28. در صورت بروز هرگونه حوادث غیر مترقبه و سایر عوامل خارج از اختیار حسابیکس ، از قبیل اعتصاب، اغتشاش عمومی، صاعقه، آتش سوزی، سیل و زلزله یا حوادث موثر در محیط و مانند اینها، به نحوی که انجام تعهدات و خدمات این توافقنامه را برای حسابیکس غیرممكن سازد و یا با اشكال مواجه نماید، هیچگونه مسئولیتی در قبال عدم انجام تعهدات متوجه حسابیکس نمی باشد و مشتری حق هرگونه ادعایی نسبت به حسابیکس را از خود سلب می نماید. با این حال در صورت بروز چنین مواردی حسابیکس تلاش خود برای کاهش اثرات این موارد را می نماید.
  29. برخی از خدمات حسابیکس با مشارکت خدمات شرکتهای دیگری ارائه شود که حسابیکس کنترلی بر روی آنها ندارد. در چنین شرایطی کاربران می‌پذیرند که این خدمات، قوانین استفاده و مقررات مختص خود را دارند و حسابیکس مسئولیتی در خصوص آن ندارد.
  30. حسابیکس به صورت مستمر خدمات خود را توسعه و بهبود می بخشد. به همین علت در طول زمان امكاناتی به خدمات و نرم افزار اضافه و امكانات متناظر با آنها تغییر یافته، جایگزین و یا حذف می شوند.
  31. حسابیکس حق اصلاح و تغییر شرایط و مقررات ذكر شده در این سند و قیمت خدمات و سرویس های ارائه شده را در هر زمان برای خود محفوظ می داند.
  32. همواره آخرین نسخه این توافقنامه در آدرس اینترنتی https://hesabix.ir/terms قرار دارد.
  33. هر گونه خودداری حسابیکس در پیگیری و اجرای حقوق خود در این توافقنامه، به معنی چشم پوشی و اعراض از این حقوق نبوده، همواره فرصت و امکان پیگیری این حقوق و مطالبات برای حسابیکس برقرار است.
  34. قوانین و مقررات ذكر شده در این توافقنامه بر هر نوع توافق قبلی بین حسابیکس و مشتری اولویت و ترجیح خواهد داشت.