اگر از کاربران قدیمی حسابیکس باشید شاهد تغییرات گسترده ای از ابتدای فعالیت و توسعه این نرم افزار بوده اید. نرم افزاری که برای اولین بار استفاده از نرم افزارهای حسابداری ابری را به صورت کاملا رایگان و متن باز برای کاربران فارسی زبان مهیا کرد. شرکت ها و افرادی نیز از این نرم افزار در شبکه های داخلی خود استفاده کردند و حسابیکس را بر روی شبکه خود راه اندازی کردند.
بسیاری از امکاناتی که هم اکنون در حسابیکس قابل استفاده هستند حاصل ارائه گزارشات و بازخوردهایی است که از سمت کاربران به تیم فنی منتقل شده است و ما سعی کردیم تا حد امکان این نیازها را در نرمافزار بگنجانیم.
در مدت توسعه نسخه 0.2 که اولین نسخه پایدار از نرم افزار می باشد با توجه به کمبودهایی که در ایده اولیه وجود داشت مجبور بودیم علاوه بر رفع مشکلات و باگ های نرم افزاری به افزودن قابلیت ها نیز توجه کنیم و نسخه کنونی (0.23.24.1) آخرین به روز رسانی خواهد بود که با قابلیتهای جدید همراه خواهد بود.
نسخه 0.2 تا پایان سال 1403 پشتیبانی خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال 1402 اولین نسخه کاندید ویرایش دوم نرم افزار آماده ارائه باشد.شرکتهایی که نرم افزار را بر روی کلود خصوصی خود اجرا نموده اند نیز تا پایان زمان مذکور می توانند از به روز رسانیهای نرم افزار استفاده نمایند.
ویرایش جدید نرم افزار علاوه بر پشتیبانی از قابلیتهای نسخه قبلی شامل موارد زیر خواهد بود.
- نمایش گزارشات به صورت نمودار و گراف
- افزودن گزارشات به صورت خط زمانی (از جمله فروش و خرید و هزینه و درآمد)
- افزودن قابلیت پرداخت به صورت رمزارز از مشتران بر روی شبکه ERC20
- افزودن قابلیت فروشگاه آنلاین برای هر کسب و کار و خودکارسازی فرآیند خرید وتحویل کالا به مشتری(به صورت افزونه)
- قابلیت پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات از طریق فایل اکسل و خروجی SQL و ارسال اتوماتیک از طریق ایمیل و FTP
- پشتیبانی از صدور فاکتور فروش برای پرینترهای حرارتی و در عرض کم
- افزودن قابلیت صدور فاکتور حسابداری به صورت مستقیم
- ارائه پکیج نرم افزار بر روی مخازن اوبونتو و سیستم نصب همگانی داکر
- ارائه اپلیکیشن موبایل بر روی سیستم عامل اندروید
- افزودن قابلیت حذف افراد و کالاهای بدون تراکنش
- جداسازی بخش api نرم افزار از وب سایت اصلی در دو مخزن جدا
- ادغام کامل پنل مدیریت در لایه UI
- افزوده قابلیت استفاده از درگاه پرداختهای از سایر ارائه دهندگان علاوه بر شرکت زرین پال
با توجه به درخواست کاربران یک افزونه برای مدیریت و جمع آوری شارژ برای مراکز تجاری و مجتمعهای مسکونی نیز در حال توسعه می باشد که همزمان با نسخه جدید منتشر خواهد شد.
پلاگینهای کارگاه نقره سازی و قیمت تمام شده ، فروشگاه کتاب، لوازم یدکی و شیرینی فروشی و قنادر با نسخه جدید بدون هیچ محدودیتی با نسخه جدید هماهنگ خواهد بود.
شرکتهایی که از افزونه مدیریت منابع انسانی استفاده می نمایند می توانند برای استفاده از نسخه جدید در بخش پشتیبانی درخواست ارسال کنند و لایسنس جدید را با 50 درصد تخفیف پیش خرید کنند.